söndag 13 december 2009

3 år, never...


Det är helt ofattbart men idag fyller min dotter 3 år. Jag ställer mig härmed bakom alla klyschor och kommentarer som sägs till en när man blivit förälder. Jag vet att jag avskytt dem alla och mer eller mindre lovat mig själv att inte möta varje nybliven förälder med just dessa kommentarer Ta vara på tiden, Det säger bara pang så är de vuxna, Det går tokfort, Man hinner aldrig riktigt förstå, Alla stadier handlar om ett par dagar på sin höjd, sen kommer något nytt osv osv osv

Jag kryper dock till korset, det är bara att erkänna. Från ett telefonsamtal som väckte mig den 13 december 2006 klockan 02.35 via en förlossning som var klar mindre än 1 timme senare till en tjej som idag förklarat att hon nu är stor har det ju bara tagit ett par månader. 3 år, never...

Roliga presenter får hon dock den där lilla varelsen, här är det jag och Åsa Junkka som sätter upp årets luciaspel i modern tappning alá Blomman och Humlan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar