söndag 7 november 2010

Möter morgonen på Manhattan



Så var jag på plats i New York och äventyret kan börja. I två veckor framöver ska jag lära mig mer om FN och följa den svenska representationens arbete från tidig morgon till sen kväll. Blir även en avstickare till Ambassaden och Världsbanken i Washington i slutet på vistelsen.

Går allt som planerat blir det också korta rapporter här på bloggen kring resan och alla intressanta möten och ämnen som väntar. Idag väntar dock en dag i lugnets tecken. Ska bo in mig i lägenheten som bara ligger ett stenkast från FN-skrapan,scanna av min anya kvarter här på 49 street 1 Avenue och om några timmar trängas med svenskar och heja fram våra landsmän som deltar i NY Marathon som idag går av stapeln. Varför inte en blågul seger?

Först väntar dock ett nytt försök att ställa om kroppen. Kämpade och höll mig vaken fram till midnatt igår. Nöjd öppnade jag därför ögonen när jag vaknade, pigg som en lärka. Tyvärr var klockan bara 05.15 och dessutom är det just idag klockan ställs om till vintertid här så, gomorgon Fredrik klockan är 04.15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar