söndag 12 september 2010

Vass Mona vann duellen



Med bara en vecka kvar till val mötes landets nyvarande statsminister och landets förhoppningsvis kommande statsminister i en bra och tydlig debatt. Mona stod helt klart för de vassaste inläggen ikväll och den tydligaste visionen kring möjligheternas Sverige. Fredrik kändes lite spända och landade som oftast i sänkt skatt som svar på alla utmaningar vi står inför.

Roligast tycker jag själv är när borgarna försöker göra en stor poäng av att man faktiskt har gjort något som vi aldrig gjorde, sänkt skatten två gånger för pensionärerna. Wahoo! Bättre hade ju dock varit om man gjort som oss och aldrig höjt skatten orättvist mellan löntagare och pensionärer så det heller inte fanns något som av rättvisa måste sänkas.

Bäst tycker jag nog Mona var i hennes inlägg kring solidaritet, se ovan, och vad valet egentligen handlar om, lite less blir jag när även Svt gör det till en duell om deras framtid. Vad sägs om att ändå försöka hålla politiken, samhället och framtiden i fokus eftersom det är vad valet handlar om.



Min kloka kollega och rumsgranne i riksdagshuset kom igång tidigare med sitt bloggande ikväll och får bli den jag glatt länkar till. Nu väntar sängen för att orka en vecka i rasande tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar