söndag 1 augusti 2010

Dags för extrem maraton!

Drar imorgon igång valarbetet på allvar. 48 dagar kvar och nu väntar ett äventyr som kommer bjuda på såväl hejjarrop som mothugg. Smygstartade lite i helgen under PDOL när jag tillsammans med SSU deltog i Strumpjakten och är nu laddad till tusen för att valarbeta tillsammans med alla partikamrater runt om i vår län.

För alla som inte håller på med politik kanske det låter konstigt och är svårt att förstå, men detta är verkligen underbart! Tänk att varje dag få möjlighet att diskutera med andra vad som bygger ett starkt samhälle för oss alla, ett möjligheternas land där var och en kan förverkliga sina drömmar. Tänk att få chansen att träffa tusentals norrbottningar i alla våra 14 kommuner och få diskutera hur vi bäst flyttar fram Norrbottens positioner. Tänk att få göra resan genom landets vackraste och största valkrets på en fjärdedel av landets yta ännu en gång. Mil efter mil.

Har i snart 4 år dagligen längtat till att detta borgerliga vansinne ska vara över. Ta slut, bli bortröstat, game over!

Resan har varit lång, i morgon börjar slutspurten på denna mandatperiod. Ett etapplopp i 7 veckor framöver. Jag som imponeras av mina underbara grannar som springer Maraton och säger mig inte förstå hur man mentalt klarar av sträckan och orkar ladda om mil efter mil.

Kanske dags att tänka om, för själv stårt jag på startsträcket till en extrem mara och älskar varje sekund.

Vill ni följa mig genom valrörelsen, gilla Fredrik Lundh Sammeli på facebook och spänn fast säkerhetsbältet, för nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar