lördag 17 oktober 2009

Så var man såld och med egen husband!

Har idag varit på RFSL Nords Välgörenhetsmingel som man anordnat i Piteå på Polstjärnan. Blev själv utauktionerad och inropad under haglande budgivning om jag får säga det själv. Men det är kanske inte så konstigt, vem kan motstå en kväll med mig som kock i köket och som efterföljande inredningsguru? Vill du visualisera, tänk Ernst och Ramsey i själslig förening....

Själv låg jag i budfight från första stund när GODE BAND gick under klubban. Insåg efter ett par hundra att min vän och partikamrat Helena Stenberg satt på andra sidan väggen och var den andre budgivaren som envist hängde med. Insåg snabbt att vi båda ville gå vinnande ur striden så vi bestämde oss för att dubblade nivån vi låg på och blev därmed båda med gemensamt husband. Så nu blir det fest! Några idéer och datumförslag har vi redan. Plötsligt händer det, eller hur nu reklamen låter...

I övrigt blev det lite smått och gott. Äppelmos, inlagda rödbetor och saltgurka som presenter till människor i min närhet som betyder väldigt mycket för mig. Frukostbröd till på måndag, konsertbiljetter till Norrbotten Big Band och så näst bäst av allt, ett verktygskit med tillhörande Bubbe som nu ska få komma hem till vår klädkammare och montera hyllplan, Lovely! Ur den garderoben har han aldrig tidigare kommit ut ur...

1 kommentar: