lördag 24 oktober 2009

Länets mest lokalpatriotiske kulturkonsument, jag?

Har aldrig riktigt lyckats tämja min nyhetsbevakare som riksdagen tillhandahåller. Hur jag än försöker ramlar både den ena och andra in med jämna mellanrum och inte blir det lättare när man dessutom delade namn med en fotbollsspelare. Som Lundh Sammeli är jag dock ensam så lite enklare blir det. Men även när den är tämjd och gör sitt jobb kan man ju bli förvånad.

I februari möttes jag av budskapet Fredrik Lundh gillar balett och fattade noll. Insåg dock efter ett klick att höstens korta enkät från HD blivit en artikelserie och den dagen var turen kommen till mig. Inser med förvåning idag när jag läser NSD att mitt svar inte slutade med detta. Nä i den nya boken Folkvald Kultur utnämns jag till den mest lokalpatriotiske kulturkonsumenten av länets riksdagsledamöter. Är det nu man säger tack och ur bröstfickan tar fram ett tacktal eller? Får nog lov att fråga mina vänner från filmvärlden hur man gör... = )

1 kommentar:

  1. Hej här kommer ett meddelande till alla som bloggar och vill nå ut till fler läsare.

    Nya sökmotorn för bloggar hittabloggen.se är i full gång och driver massa nya besökare till alla bloggar som är registrerade. Det är helt gratis att registrera sig, så vi rekommenderar dig att göra det redan nu! Idag registrerar sig toppbloggare med tusentals besökare om dagen, såväl som "amatör" bloggare.

    Följ länken, och på några sekunder är du också med i vår sökmotor: http://www.hittabloggen.se/user/new

    Registrerar du dig idag och anger kampanjkoden: torsdag, så ger vi dig 200 krediter så att du kan göra extra reklam för din blogg!

    Hör gärna av dig om du har några frågor.

    SvaraRadera