söndag 19 juli 2009

Nej till abortregister och kristdemokrater!

Tar en paus från byggandet av bullerplank för att söka lite svalka och fylla på vätskedepån. Fastnar dock vid detta oerhört korkade förslag om abortregister som givetvis får stöd från Kristdemokraterna. Allt annat vore ju förstås en skräll men ändå...

Som tur var verkar ju övriga borgerliga bröder säga nej trots KDs ytterst jobbiga balansnummer på 4,0% spärren i senaste mätningen. Åandra sidan ligger ju Centerpartiet och Maudan på 4,5% så frågan kanske mer om vem som ska äta vem?

När det gäller frågan om abort håller jag verkligen med Veronica Palm att skuld och skam metoden aldrig har fngerat och inte heller kommer att göra det. Jag kan faktiskt inte komma på något som skulle motivera varför staten skulle registrera kvinnor som gör abort i ett särskilt register. Pratar vi om forskning får det väl ändå ske på frivillig basis.

Tycker också att My dad read Kierkegaard gör ett bra inlägg i sommarsverige kring såväl kristdemokraternas stöd för abortregister som fattigdomen som breder ut sig och drar det just till den frågan jag hoppas att fler och fler ställer sig, vilket Sverige vill vi egentligen ha?

Om lite mer än ett år avgör vi alla det den 19 september. Då duger inte 31% för mitt eget parti som dagens opinionsmätning visar på för att jag ska kunna säga att vi gjort ett bra val. Peter Andersson skriver bra om detta, nu ska jag fortsätta med mitt bullerplank.

1 kommentar:

  1. En kommentar för att öka upplystheten:
    http://thepiratebay.org/torrent/4905348

    Bygd och seedas av mej sedan i Maj. Mycket nöje!

    SvaraRadera