onsdag 15 juli 2009

Aldrig är det då bra...

Jag har lovat mig själv att denna sommar alltid försöka se det positiva i vädret. Regn, sol, rusk, värmebölja... ja allt ska mötas med ett leende och helst ingen kommentar från min sidan utan ett enkelt konstaterande och val av aktivitet utifrån förutsättningarna.

Varför? Jo, för att jag helt plötsligt insåg hur förbannat väderfixerade vi egentligen är och vilket gnäll jag och min omgivning ständingt åstadkommer oavsett om det regnar eller är strålande sol.

Skulle ljuga om jag sa att min målsättning är enkel, biter mig i tungan varje dag. Ibland flera gånger per dag. Det som nu står överst på listan över veckans utmaningar är att möta medmänniskor som nästan alla vill tala om vädret. Har ännu inte landat i vad som är okej utifrån min målsättning, att halvtyst hålla med eller käckt dra alla fördelar. ..

Förresten, tycker ni inte det kommit lite lite regn på sistone, tänker på gräsmattan som jag så fint har dressat... = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar