fredag 9 april 2010

Jag har återuppstått likt Jesus



Äsch, min vän och kloka vapendragare Hannah, ni vet hon med det perfekta livet, snodde min bloggtitel eller så har tankeöverföring skett i det tysta. Jag som under påskledigheten liggandes i en snödriva bestämde mig att en gång för alla göra precis som Jesus och återuppstå med full kraft här på bloggen. 162 dagar till val, nu finns ingen tid att vila! Idag sitter jag ordförande på SSU Norrbottens DÅK och resten av helgen ägnas åt distrikskongress med Socialdemokraterna i Norrbotten ute på Pitehavsbad.

Valprogram ska fastslås, riksdags- och landstingslistor spikas, argumenten trimmas och valarbetare utbildas och inspireras genom en rad spännande och intressanta seminarier. Du är också välkommen, surfa in på Socialdemokraterna i Norrbottens hemsida och läs mer.

På tal om Jesus och återuppståndelse. Bilden ovan som ni säkert redan sett är från den fantastiska Ecce homo utställningen av fotografen Elisabeth Ohlson Wallin . I utställningen In hate we trust medverkar några av mina riksdagskollegor från vårt HBT nätverk och med bilden som gestaltar mordbranden mot RFSL Nords lokal i Piteå blir det så nära och så svårt att värja sig från obehaget och ilskan det väcker. Att älska kan väcka så mycket hat är för mig ofattbart att förstå. Bloggande Åsa Petersen sätter som vanligt ord på det vi alla många gånger pratar alldeles för lite och sällan om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar