lördag 4 juli 2009

Statsmannafloppen

Så är Almedalsveckan avslutad för detta år. Blir spännande att se hur efterdebatten blir, vad lever kvar till hösten och hur kommer det se ut när vi träffas här igen nästa sommar bara några veckor innan slutspurten inför valdagen den 19 september 2010.

Sist ut i år var Moderaterna med Reinfeldt i spetsen som här under dagen hållit sitt Almedalstal i halvt duggregn. Befann mig själv inte på plats framför scenen utan häckar en bit från muren och lika bra verkar det vara för några vidare recensioner får han ju inte, varken av sina egna eller av oss andra. MUF tycker han missade att prata om vanliga människor som om det nu vore något nytt? Andra, så som Mona for President och Kristen Vänster verkar dela den bilden och lyfter hans insats mer som en statsmannaflopp.

Fick just klåda när jag råkade klicka igång denna lilla film från DNs journalist på plats där Reinfeldt förutom att rätta jorunalisten försöker framstå som den av alla politiker som verkligen tar det största och mest seriösa ansvaret för vårt klimat och vår miljö. Urphf...

Har herr Reinfeldt verkligen ingen självinsikt? Var väl så sent som Almedalsveckan 2006 han tydligt förklarade att miljö inte är en prioriterad fråga för Moderaterna och även om man nu tar orden i sin mun så kan jag bara hålla med kritikerna att det mest är ett spel för galleriet.

Inte är det väl så att kostymen är lite för stor för herr statsminister?

2 kommentarer:

  1. Märkligt att jag missade dig, jag tyckte jag minglade en hel del.

    SvaraRadera
  2. Jaha, var du också där... Ja, även en trädgård kan vara för stor för att hitta i.

    SvaraRadera